Гідророзподільник Р80-3/1-222 (Р80-3/1-222Г) призначений для установки в гідросистеми тракторів, сільськогосподарських і дорожніх машин, де виконує наступні функції:
розподіл потоку робочої рідини, що нагнітається гідронасосом, між споживачами (силовими гідроциліндрами, гидродвигунами тощо);
захист від перевантажень гідросистеми в позиціях золотника "Підйом" і "Опускання примусове" (режим запобіжного клапана);
розвантаження гідросистеми при нейтральній позиції золотника допомогою переливу робочої рідини в бак (холостий хід);
повідомлення робочих порожнин гідроциліндра зі зливом (плаваюча позиція).
Гідророзподільник Р80-3/1-222 (Р80-3/1-222Г) є базовою моделлю, на основі якої виготовляються модифікації для екскаваторів, навантажувальних, дорожніх машин і промислових тракторів.
Приклад позначення розподільника: Р80-3/1-222Г
Р – розподільник
80 – номінальна витрата, л/хв
3 – виконання по тиску (номінальна – 16 МПа, максимальна – 20 МПа)
1 – код експлуатаційного призначення (для автономного застосування в гідросистемах загального призначення)
222 – три золотника типу 2
Г – з гидрозамками
Розподільник складається з наступних основних частин:
- корпусу розподільника 1 з гніздами клапанів 7 і 17, каналом підведення масла від насоса і каналами відводу до циліндрів, каналом управління переливним клапаном;
- золотників 4 з механізмами центрирующевозвратным, фіксації і автоповернення;
- кришки верхньої 2 з вмонтованими важелями 5 керування золотниками;
- запобіжно-переливного клапана.
Позиції золотника забезпечуються перемиканням золотника 4 через важіль 5 рукояткою довжиною 400 мм, не менше.
Механізм фіксації призначений для точного розташування золотника щодо корпусу, забезпечення незалежного процесу в робочих позиціях.
В механізм фіксації входять:
- обойма 11 з трьома канавками конічного перерізу;
- три кульки-фіксатора 12 з пружиною 15, піднімає кульку.
При перемиканні золотника в робочу позицію кульки, затиснуті пружиною, западають в канавки обойми і фіксують золотник.
Механізм автоповернення призначений для автоматичного відключення механізму фіксації і перекладу золотник в нейтральне положення.
В механізм автоповернення входять:
- гільза 9 з клапаном у вигляді конічного плунжера 8, затиснутим пружиною і бустером 10, клапан-плунжер конусом перекриває отвір, через яке масло надходить до бустерові;
- пружини 16 зі склянками, закріпленої на золотнику пробкою.
У позиції "Підйом" золотника, плунжер, через керуючий канал і отвір в золотнику, пов'язаний з переливним клапаном і відкривається завдяки перепаду тиску на дросельному отворі переливного клапана в момент спрацьовування запобіжного клапана, через відкритий отвір масло проходить до бустерові і через нього віджимає підпружинену втулку, звільняючи кульки, які виходять з канавок і золотник під дією пружини повертається в нейтральне положення. Тому у позиції "Підйом" тиск автоповернення практично дорівнює тиску регулювання запобіжного клапана.
У позиції золотника "примусове Опускання" верхній торець плунжера через отвір в золотнику повідомлений зі зливом, тому тиск спрацьовування в позиції "примусове Опускання" не перевищує 40 кгс/см2. Для забезпечення високого тиску в позиції "примусове Опускання" необхідно примусово утримувати золотник рукояткою.
З позиції "Плаваюча" золотник перемикається вручну (рукоятку).
Запобіжно-переливний клапан складається з власне запобіжного та переливного клапана і призначений:
- для захисту гідросистеми шляхом обмеження величини тиску в робочих позиціях;
- розвантаження гідросистеми в позиціях "Нейтральна" і "Плаваюча".
При нейтральній позиції золотника його поясками перекривається підведення масла до порожнин циліндра, а надклапанна порожнину переливного клапана через канал керування повідомляється зі зливом. В результаті цього на дроселі переливного клапана створюється перепад тиску, під дією якого переливний клапан відкривається і пропускає масло від насоса на злив (розвантаження гідросистеми).
При робочих позиціях "Підйом" і "Опускання примусове" розкриваються канали підведення оливи до порожнин гідроциліндра, а канал управління перекривається. Тиск на дроселі вирівнюється і переливний клапан під дією пружини сідає на сідло, перекриваючи відведення масла на злив.
В случае не возврата золотника в нейтральное положение (при принудительном удержании или отказе автоматики) происходит срабатывание предохранительного клапана. С этой целью предохранительный клапан регулируется на требуемое давление. При его достижении в системе, шарик 18 отжимается от гнезда 17 и пропускает масло на слив. В результате этого на дросселе переливного клапан создается перепад давлений, под действием которого переливной клапан открывается и пропускает масло от насоса на слив.
При позиції золотника "Плаваюча" канали підведення оливи до циліндрів повідомляються зі зливом, розвантаження гідросистеми аналогічна позиції "Нейтральна".
Підприємством-виробником в гидрораспределителе опломбований запобіжний і переливний клапан. За погодженням з тракторними заводами, пломби можуть не встановлюватися.
Застосовується на тракторах МТЗ,ХТЗ-150,ТТЗ,ЮМЗ
Основні | |
---|---|
Виробник | Альтернатива |
Країна виробник | Україна |
- Ціна: 1 840 ₴
- Спосіб упаковки: Гарантія 12 місяців! Новий! Паспорт та фірмова коробка!